lördag 16 oktober 2010

Varning......

.........om det är någon som gått in här och vill ha lite inspiration och glädje så hoppa över detta inlägg.

Här sitter jag 02.30. Har en dotter som snörvlar runt i sängen. Själv är jag piggare än jag varit på 3 veckor och jag har knappt gott och lagt mig. Om någon sa till mig att efter du fått barn kommer du inte sova så hade jag förmodligen skrattat och tänkt att det kan ju inte stämma. Men sanningen i mitt liv är att en hel natt har jag sovit endast med sömntablett några få gånger de senaste 3 åren. 3 år??? Hur orkar man? Det gör man inte. Jag har kommit till läget att jag är överlycklig om jag sover 3h i sträck, ibland somnar jag om efter det och ibland inte. Jag klarar "vanliga" nätter då jag vaknar 2 ggr men när jag vaknar varje timma så blir jag tokig!! Jag vet att man får räkna med vakna nätter ibland när man har barn men jag önskar jag fick ett svar på hur länge min sömn reserv ska gå back. Jag skulle behöva ha lite plus timmar för att orka med när det blir helt sömnlösa nätter.


Igår gick jag hem från jobbet i vetskap om att jag är ledig 2 dagar i rad vilket jag inte varit på 3 veckor. Bingo vad skönt att jag kommer vara utvilad imorgon INTE:((

Får se vad jag hittar på nu mitt i natten.......




1 kommentar:

  1. Åh Paula! Jag vet precis vad du menar. Jag fungerar exakt likadant. Det är ett h-vete när man inte får sova men styrkan är att efter 3 år så vet man att man klarar det. I början trodde jag verkligen att jag skulle hamna på psyket. Men nu vet jag att man fixar så mkt mer än man tror.

    Jag har inte sovit en enda hel natt på 4 år. Jag har haft chansen flera ggr när jag varit själv hemma eller varit iväg på hotell. Men då har jag sovit som sämst. Så psyket spelar mig ofta ett spratt. När barnen väl sover bra så sover inte jag. Ju mer man ligger och tänker att nu måste jag sova, nu måste jag sova så blir man piggare och piggare. Det låter helt sjukt när man tänker på det. Jag vaknade i natt efter att ha sovit 22-01.30. Man får kolla klockan 2 ggr för att fatta hur länge man har sovit =)

    Hoppas du sover sött nu när jag skriver detta. Jag vaknade kl 06 av Ville som ropade nänne, nänne (välling). Så då var det bara att säga god morgon till världen.

    Ha en underbar dag, försök att vila en stund på dagen. Kram Jenny M.

    SvaraRadera