tisdag 5 oktober 2010

Inget extra



Idag har varit en sån dag då jag inte gör ett extra knop utöver det jag måste. Jag vaknade och ville dra täcket över huvudet och bara sova hela dagen. Alldeles för lite sömn denna natt och då är katastrofen ett faktum. En sån här dag går inte mycket rätt eftersom min inställning till allt redan innan är negativt jag vet!!

Men när Nela och jag kom hem i kväll vispade vi ihop raggmunkar och Nela åt 5 stycken!! Tjohoo vilken lycka efter denna dag.
Jag kallar det fortfarande raggmunkar trots att jag vet att det är någon blandning av raggmunkar och råkaka jag gör. Men faktum är att min farmor Inga sa alltid att vi fick raggmunkar och då gör jag det oxå:) Jag börjar inse att det var nog inte ägg i hennes fantastiska "raggmunkar" heller för mina smaklökar börjar känna igen smaken.

Mina raggmunkar
1/2 dl Durum vetemjöl
1 1/2 dl Mjölk
5 Fint rivna potatis
en nypa Salt


Detta är super enkelt och super gott med lite lingonsylt!! Men jag tar gärna emot fler raggmunke tips:)

Kramelikram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar