torsdag 28 oktober 2010

Lite mer gnäll......



Det ända jag behöver just nu är att beklaga mig lite så kolla bilderna och sen bye bye om ni inte orkar med en sur kärring!!
Ska ta allt ungefärligen från början för denna gång.....

  • För 4 veckor sedan blev Nela febrig, förkyld med krupp. På dagis 2 dagar.....
  • Tredje veckan febrig i 2 dagar. På dagis 1 dag.....
  • Andra veckan febrig och ont i sina små öron......pencilin kur som slutade förra fredagen......
  • Hon var pigg hela helgen sen var det dax för feber i tisdags så hemma onsdag och inatt har hon blivit mega förkyld och jag hör tendens till krupp!!!! Så idag blir det att vara hos mormor.....

Min sömn bank är ganska tom efter denna månad så likaså tålamod och ork. Inatt har jag kollat klockan 23, 00, 02, 04, 06 och upp klockan 07.......
Men igår kväll fick vi en liten belöning......

Vi har aldrig tagit någon strid vid läggning, inte en tår från Nelas sida då hon ska somna, kanske från vår när vi fått ligga hos henne en och en halv timma och läst böcker tills hon somnat för att efter det vara tröttare än tröttast runt 20.30. Men vi har aldrig lämnat henne ledsen i sin säng. Endast för att vi båda tror att när barn är redo för något så säger dom till.

Igår kväll lurade lilla Nela mig att hon ville ha mer välling så upp kom jag med mer välling som Nela inte ville ha?? Då sa jag godnatt släckte lampan men neej inte släcka lampan mamma!! Så med tänd lampa sa jag godnatt och jag gick ner med flaskan så somnade hon sött i sin egna säng. Hon har även sovit några hela nätter i sin säng trots dessa febriga veckor så i allt jobbigt ser vi lite positiva bitar......hon börjar känna sig trygg att sova själv i sin säng.......

Ska idag läsa på om kryddor och huskurer för att slippa dessa eländiga förkylningar!!!

......och vet ni??!! det står det något mycket spännande i vårt garage som ni kanske kan få se någon glimt av till helgen:)


Kramelikram






2 kommentarer:

  1. En Mustang förstås i garaget. Tills det blir en tvåa på beiktningen för då byter Putte till nåt hiskeligt raggarskepp med cab igen. Hahahaha.

    SvaraRadera
  2. Och trots all sömnbrist hos dig lyckades du som vanligt tygla mitt ostyriga tjocka hår till en tjusig frisyr och samtidigt diskutera massa intressanta saker!
    Du är en väldigt spännande människa och nu ska jag gå och känna på lite luftbollar...

    SvaraRadera