tisdag 23 mars 2010

Morgonstund har Guld i mun



Idag har Nela och mamsen varit uppe sedan kl.06.00. Då passade jag på att göra dessa lätta, goda frukost bullarna. Ska bara jäsa en gång så det går super snabbt. Det är vardagslyx vill jag lova och det är man alltid värd.



Jennys Havre Bullar (ca 10st)

Gör 1 port Havregrynsgröt

Smält 1msk Smör
Häll i 2,5dl mjölk
Smula i 50g jäst
Knappt 0,5dl sirap

Blanda ihop allt. Sist ca 8dl valfritt Mjöl. Degen ska vara lite kletig då bullarna bakas ut.

När degen är färdig bakas bullarna ut direkt och låt Jäsa under bakduk ca.35min.
(Alltså ingen jäsning i bunken)

In i ugnen ca 10min

Sedan är det bara att njuta av Goda Havrebullar med smör & ost





2 kommentarer:

  1. Hej vännen min! Snart e det dax, vi ses på fredag!!! Bara undrar- hur många grader har du ugnen på??? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Det blir trevligt som vanligt!!
    Tror jag brukar ha 200-225 grader:)
    Kram

    SvaraRadera