torsdag 11 mars 2010

Godmorgon



Vi har för tredje natten i rad sovit super gott hela natten, hela familjen. Det är vi värda kan jag lova!!

När lilla Nela var sådär 6månader och det var total sömnbrist i vår familj var det några som sa ja vi är vakna fortfarande med vår 2 åring. En rak höger var nära då man inte fixar minsta lilla gnabb och tjaffs då man är TRÖTT. Och allvarligt, det är det sista man behöver höra då man är trött att det ska hålla på ett år till. Däremot är det skönt att veta att det finns fler trötta föräldrar och att man inte gjort nåt fel. Men nu tror jag att jag vet vad dom menade. Vissa barn vaknar om nätterna helt enkelt och det är superjobbigt.
Men det är stor skillnad på sömnbristen då hon var runt 6 månader och nu. Man är trött som en trasa när man inte sovit men efter hon fyllde 1 år har vi faktiskt haft vissa bra sov perioder då vi fått sova ut. Det hade vi inte på långa vägar innan hon var 1 år. Och det är skillnad på att bli väckt 1gång eller 5 gånger.
Så jag ska inte säga till Er som har barn under 1 år att vi har det lika jobbigt, däremot förstår jag hur trötta Ni är.

Håll ut!! Ni har trots allt det finaste i världen!

Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt det är att läsa din blogg, man blir verkligen inspirerad! Kram!

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt att inspirera:)
    Kram

    SvaraRadera