onsdag 31 mars 2010

Att Hinna Njuta



Idag är jag tacksam över att jag har möjlighet att jobba 70%. Denna vecka jobbar jag 100% för att kunna vara ledig i påsk. Just nu känns det allt annat än värt det.
Att gå upp på morgonen, äta klä på sig rusa till dagis o jobb. För att sedan komma hem till ett trött barn som efter 1,5h vill sova. När hinner man njuta av sitt barn då? Och jag undrar när jag skulle ha användning för mina pengar om jag jobbade så här jämt? Så idag önskar jag att alla som ville kunde få vara hemma mer med sina barn.

Hade förresten ett samtal härom dagen då vi pratade vikten av kungahuset. Då tyckte jag att jaja men det ska väl bara vara så att vi har ett kungahus. När jag sedan tänkte efter kunde kanske sessorna köpa billigare väskor än 12000kr!! Tänk vart de pengarna kunde gå istället. En hel LÖN för en väska. Hallå!!

Kram på Er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar