tisdag 16 mars 2010

Ett Litet Frö






Eftersom vi idag haft en lugn & skön ledig tisdag blev det lite extra foto att visa er. Ok dagen blir ju även väldigt lång när man går upp redan kl.05.30. Har faktiskt en del fördelar, en nackdel är väl dock att nu när gumsan somnat tar det nog tyvärr inte så lång tid innan även jag däckar ner i kudden.

Jag är inte mkt för påsk ,särskillt inte allt gult som är överallt. Men när jag var iväg på växtriket idag fick jag en riktigt härlig påsk/vår känsla från när jag var barn. De hade dekorationsgräs med små söta kycklingar i. Minns Ni?

Kunde inte motstå att köpa en påse frön och några kycklingar. Och Nela uppskattade verkligen att hälla och plocka med jorden som dock hamnade i halva köket. Men hon var nöjd och belåten så det var bara att damsuga en gång till idag. Åhh vad vi ska pyssla i trädgården om några veckor!!

Två små mårbacka sticklingar åkte med hem oxå......Kan man ha för många?! För min del är svaret NEJ jag älskar dom!

2 kommentarer: