måndag 30 juli 2012

Inte redo



Jag har varit redo i 2 veckor på förlossning och bebis. I morgon är den beräknade dagen här och just nu vill jag inget hellre än att bebis stannar kvar. Vi har sedan igår fått ge Nela mer medicin (pulver) för sin mage som inte arbetar som den ska just nu. Förmodligen en kombination av mindre bra mat som blivit följd av att hon annars inte fått i sig någonting. När jag idag tog fram klyx så känner jag i hela mitt hjärta att jag framöver hellre utstår 48h kämpande med förlossning än detta. Men jag vägrar att inte vara med och hålla koll på hennes mage just nu så ingen förlossning de närmsta dygnen tack för det sista vi fixar just nu är lavemang resa till barnakuten. Nu vill vi bara att Nela ska kunna sköta magen utan klyx. Snälla!!!


Lite bilder på mina fina mårbacka bjuder jag er på idag. 
Jag tröttnar aldrig på denna ljuvliga blomma.


Kramelikram






4 kommentarer:

  1. Hej!
    Hittade din blogg genom Lina på landet.
    Förstår din (o)önskan om att bebisen skall ploppa ut nu. Min lilla skrutt är 5 månader och jag minns det som igår när jag fick åka in nästan 2 veckor över tiden. Inget jag önskar någon.
    Hoppas det löser sig med stortjejen.
    H/Malin

    SvaraRadera
  2. Usch stackaren!
    Hoppas verkligen att det löser sig & att ni slipper åka in.. Kan de inte hitta vad felet med magen är?
    Håller tummarna för Nela & för att bebben är förstående & väntar lite grann!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Huuuu, hoppas den lille drar på det då :)
    Skumt att se din stora mage på bilden nedan och veta att jag kommer också dit om ett par månader! ;)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra med Nelas mage!! Bebben får hålla sig till tåls lite till :)
    Lycka till med allt!
    Kramar

    SvaraRadera