tisdag 17 juli 2012

Babynest








Nu är det äntligen färdigt! Jag är jättenöjd och glad att jag gav mig på att göra ett eget babynest till bebis. Jag brukar inte ha rätt mängd tålamod för att sy men nu hade jag det och måste få visa många bilder då jag är så stolt över vad jag åstadkommit. Jag hittade ett jättebra mönster HÄR om någon mer vill ta fram symaskinen.
Det blev endast ett utbrott vid tillverkningen och det var då den långa "korven" skulle dras igenom runt hela kanten men tillslut blev det bra.

Det är ju inte säkert bebis vill sova mellan oss som sin syster men om det blir så så är detta verkligen toppen bra. Och om den fina vaggan som sambon hade som bebis blir populär sovplats så passade  babisnestet perfekt där oxå för lite mer ombonat och mysigt.

Magen hade vuxit en cm så nu i v 39 är SF måttet 34 och jag känner mig lite lugnare igen. Ja så lugn man kan vara när man endast har 2 v kvar till BF hihi....


Kramelikram



3 kommentarer:

  1. Lycka Till!!!

    Anna mitt emot!

    SvaraRadera
  2. Å, bra jobbat. Verkligen fint!! Alltid kul när man gjort nåt själv! Spännande att snart få träffa bebis <3
    Ta hand om dig!
    Kramar Lina

    SvaraRadera
  3. Å wow,har du gjort den där själv?! Oootroligt bra jobbat och så himla fin den är :) Perfekt att ha både i säng och vagga :) Man kan bara man ger sig sjutton på´t :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera