torsdag 19 juli 2012

Gjutjärnsgryta


I höstas gjorde vi för första gången en riktig kött gryta hemma då vi lånade svärmors fina kockum gjutjärns gryta. Jag har varit på jakt efter en sån fin och fick pengar när jag fyllde år. Dessa har jag sparat men jag gav nu upp letandet och inhandlade igår en mörk blå från ikea. Känns som maten kommer bli både god och fin i denna gryta. Det fick även följa med en stekpanna i från samma serie. Det känns bra med lite blått bland allt vitt just nu.

Och höst grytan känns inte långt borta idag då regnet har infunnit sig precis hela dagen. Och jag tänker vara negativ och uppriktigt ärlig över hur detta vädret drar ner mitt humör. Människan har ett behov av solljus. Jag har ett lika stort behov av att få vara med min familj som att få vara i vår trädgård under sommaren. Klippa mina buskar, rensa i rabatten och dofta på rosorna. Så i min närvaro får ni hellre klaga över vädret än att köra någon man ska vara tacksam för det man har vals. Är det sommar ska det vara varmt och man ska kunna bada utomhus och är det vinter ska det vara snö så man kan åka pulka det är så naturen i vårt land  mår bäst.
Balans helt enkelt......

Hua jag tror inte mina hormoner är i balans kände just att jag blev lite upprörd. Det brukar man väl inte bli när man är gravid hihi nej vissa har säkert enligt dom själva aldrig varit det.....

Hoppas ni klagat ordentligt på regnet idag så solen vågar ta större plats 
än regnmolnen morgon.....


Godnatt





1 kommentar:

  1. Visste inte att de hade så fina grytor på Ikea..håller med om att maten blir godare i gjutjärn.
    Tycker du gör helt rätt som "gnäller" på vädret! Här hemma har jag sprungit in & ut mellan skurarna hela veckan & får inget gjort alls;-)

    Kram Helena

    SvaraRadera