lördag 19 mars 2011

Gul som solen.....





Jag har länge funderat på hur vi ska få upp en sänghimmel i stumpans rum då sned taket ställer till det endel. Men nu i helgen har vi kommit fram till en lösning. Vi är inte riktigt färdiga men det känns som vi är på god väg. Några krokar till ska upp på andra väggen så det hänger lite tyg över sängen oxå så blir det riktigt mysigt.
Nela vill att tyget ska vara lila så vi får se om vi hittar något som passar damen......just nu tog jag gardiner som låg i lådan

Jag har även fått för mig att hennes gråa trista vägg ska målas och varje gång jag frågar Nela i vilken färg så säger hon .....gul som soolen.......hmmm det finns en färg jag har svårt för och såklart är det gul. Men vad gör man inte för sitt lilla hjärtegull så en mild gul färg ska vi nog få till om vi bara kan övertala den svårflörtade hemmafixaren här hemma som givetvis tycker det är bra som det är hihi......

De blommiga lådorna (som är perfekta leksakslådor) och ursöta väskan köpte jag på bigso i vår lilla stad. När den gula väggen är målad ( för det vet vi ju att den blir;) så tror jag att jag ska ta upp en grå grön byrå som nu står i tvättstugan så våran lego tokiga tjej får en yta att ställa sina små hus och torn på. Tallrikshyllan ska sättas upp över de blommiga lådorna.

Ide sprutan är i gång för fullt så fler projekt är igång här hemma
...... tusen tack varma sol för du tittade fram idag!!!


Kramelikram



3 kommentarer:

  1. Så fantastiskt fint hon har det på sitt rum er tjej.
    Ps... jag har letat fram luvan nu så den kommer någon dag =)

    SvaraRadera
  2. Du har det så himla fint!Jag lägger till dig på min sida också, bara jag lär mig hur;)är inte så haj på detta än!
    Hör av mig om en klipptid i april.Då kan vi diskutera barn som aldrig sover, provar mjölkfritt på Ella nu och hoppas det hjälper.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt rum hon har din lilla!
    Tror absolut att en mild gul som du säger skulle vara fin o lite mer barn-ig! =)

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera