lördag 18 september 2010

Lilla hjärtat.....






Nu har jag varit och röstat med hjärtat. Jag kan förstå frustrationen som finns i alla som engagerar sig hel hjärtat åt politik då jag själv endast suttit i tv soffan och funderat över hur olika vi människor är, tänker och uttrycker oss. Jag har någonstans i mitt hjärta önskat att jag kunde påverka fler att tänka framåt och inte bara på sig själva.

Jag kan förstå om man är kluven och inte vet vad man ska rösta på men är det något jag inte kan förstå så är det då man byter block hit och dit. Det finns ju en grundsyn inom politik som finns och kommer alltid finnas.

Efter att ha tittat på en debatt i går tyckte jag att budskapen från olika block var tydliga.
Röd/Gröna pratade om människor och Blå pratade om företag.
Många tycker Ohly uttryckte sig dumt angående bröst pumpen. Men jag hoppas verkligen att gårdagens uttal från Björklund uppmärksammas. Hans plump igår var att säga att de största loserna är lärare.

Angående delad föräldrar ledighet förstår jag tanken. Jag tror att många pappor skulle känna ett större ansvar att vara hemma längre med sina barn om de fick fler dagar som var "deras". Och det är ju fortfarande upp till familjen hur man fördelar detta. Så jag säger som Ohly: Har man en man som inte ger bort dagar om man ammar sitt gemensamma så har man ett stort problem och det är inte Ohly för det är mannen i huset!

Jag har även läst att föräldrar ledigheten kan vara ett andrum för kvinnan från sitt arbete. Ska inte män ha den rättigheten oxå? Det är inte så att vi mammor överger våra barn bara för att pappa får ta mer ansvar. För mig var föräldrar ledigheten för den delen allt annat än ett andrum.....

Tack för att ni kikar in hos mig!!
Om ni tycker politik dravel är tråkigt fick ni i allafall lite fina bilder att inspireras av ;)


Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar