måndag 20 september 2010

En av fyra.....


Idag vaknade jag med olust i hela kroppen. Jag tänkte inte ta upp mer politik här men efter gårdagens otäcka val känner jag mig tvungen.

Först och främst är det alla människor som röstat på SD som skrämmer mig ända in i benmärgen. Förmodligen finns det tyvärr säkert någon även i min närhet som är så pass okunnig och omänsklig som är delaktig i att de nu kommer in i riksdagen och även i kommunfullmäktige där vi bor.

Sedan gör det ont i mig att det är så många som inte verkar veta vad de olika blocken står för.
Att vara arbetare inom kommunen och rösta blått är för mig en gåta. Hur ska skolan få bättre resurser om skatterna sänks? Mindre skatt mindre pengar till kommunen. Mycket bra med privata skolor men vad hjälper det de flesta i vårt land som inte kommer ha råd att gå privat skola? Jag som frisör och egen företagare vet att alla tyvärr inte har råd att gå till frisören. Är det så vi vill att våra barn ska få det i skolan? Den ekvationen går inte ihop för mig. Jag avskyr egoism och därför var inte mitt val svårt. Jag får säkert bättre förmåner som egen företagare med alliansen men jag röstar inte för att enbart jag ska ha de bra.

Hoppas ni får en bra dag och att jag inte drar ner stämningen för hårt här på min bloggeliblogg.
Jag tycker det är viktigt att visa vad man tycker.

Jag tackar hela gårdagens ullareds gäng med en bild på en av fyra inköpta lampor:)


Kramelikram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar