onsdag 22 september 2010

Home sweet home

Ordspråket borta bra men hemma bäst stämmer mer än väl in hos mig. Just nu sitter jag och kära sambon på Arlanda och väntar, väntar och väntar på att få flyga hem!!
Vi har varit ifrån vår underbara Nela sedan igår morse. Just nu önskar jag att vi vore hemma, vilket jag velat sedan klockan 16 denna eftermiddag. Men klockan 22.30 får vi pussa på vårt sovande lilla hjärtegull.

Vad gör vi i storstaden? Jag har varit på en superbra färgkurs och tack och lov behövde jag inte åka ensam för då kan jag lova att jag hade irrat bort mig, missat kursen och hamnat gud vet vart??! En liten egen tur till kursen blev det och då snillade jag bort mig direkt....hihi....Lokalsinne är lika med -10 hos mig.....

Vi har trots hemlängtan som just nu infinner sig haft en mysig och välbehövlig liten resa tillsammans.
Jag ogillar att åka iväg då jag tror att jag aldrig kommer komma hem i livet igen. Men än så länge har jag överlevt bara en tiny liten flygresa kvar.

Bland det första vi stötte på i denna stora staden var dock Jimmi Åkesson med polis eskort.......kändes sådär välkommande......

Men trots detta välkommande har jag ändrat uppfattning om denna stad. Jag inser att jag för första gången varit på rätt sida av staden. Gamla stan är ju fantastisk!!

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar