torsdag 29 april 2010

Bli som man tänkt sig?



Denna dagen har inte gått som jag hade tänkt mig men blev tillslut bra ändå.
Det började ju med en trött morgon efter dåligt med sömn inatt. Blev väckt 07.00 av telefonen. Men den som ringde var den enda jag inte kunde bli arg på. Badrums snickaren!!! Förhoppningsvis blir han färdig i morgon. Sedan väntar mattan. Jippi!!!

2h av dagen har jag lagt på att vänta på läkare. Försökte i mitt stressade sinne tänka att tack o lov är jag inte sjuk ofta och får sitta här och vänta.

Vi har fått hem virke till altanen. Kastat lite skräp som legat i trädgården.

I eftermiddags har vi haft barnkalas för lilla Nela........Ja Leva, ja leva hundra år.....sjöngs det därför ikväll igen:)
Jag insåg vid middags tid att jag fick dra ner ambitionerna. Det blev i all enkelhet korv med bröd och min allra första inköpta färdiga glasstårta.

Då jag irrat runt och letat ballonger på stan så alla barn skulle få varsin insåg jag till min förtvivlan då de sista var på väg hem att någon ballong var det inget barn som höll i.
Detta hade jag ju glömt bort. Men jag har lärt mig en hel del idag. Det kan bli bra även att det inte blir som man tänkt sig. Barnen var nöjda trots att de inte fick ta en varsin ballong. Nela tackar igen för all fina presenter!!

Eftersom jag gärna tar vara på varje minut av dagen så satte jag igång och gjorde pizza bullarna vi skulle haft till kalaset. Oj vad goda dom blev!! Det blir att fylla frysen med dessa godingar till sommarens utflykter.

Godnatt & Sov Gott

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar