onsdag 21 april 2010

Att Sakna





Att man kan sakna sitt lilla busfrö när man endast varit ifrån henne en hel dag på jobbet är ju helt galet. Eller?!
Ikväll åkte jag i allafall direkt från jobbet hem till min kära vän E och hennes familj. Fick god mat och beklagade mig en liten skvätt över hur kass mamma jag känt mig som hela dagen. Det måste göras oftare:) Jag måste tillägga att jag haft hundfobi men lille golden ville är helt ursöt!! Ska nog fånga honom på fota och hoppas få visa honom för er...hihi.

Iallafall det som snurrat i huvudet idag är att man måste sätta gränser och barnen får inte ta över en familj blablabla..... Jag kom iallafall fram till att jag kan inte vara en bättre mamma än jag är och jag är som jag är trots att jag är allt annat än en bestämd mamma. Egentligen hade jag varit mer ledsen om hon inte var lilla Nela som älskar att gosa med oss när hon ska somna. Eller bara gillade läget när vi bestämde allt. Lite skinn på näsan är väl inte fel bara man är snäll mot andra människor. Det är det viktigaste för mig. Man tar inte saker från andra och man slåss inte. Respektera andra helt enkelt. Det är det viktigaste budskapet jag vill ge vår dotter.

På lördag är det 2 år sedan vår älskling föddes. Fotona är från hennes 1års dag förra året. Första tiden var jag lite orolig för att hon skulle bli större. Att hon skulle växa ur alla kläder som påminde om henne just den perioden. Men nu har jag givetvis kommit på att jag kommer älska henne hur gammal hon än är. Så det gör inget att tiden går och hon blir äldre.

Skänker just nu en extra tanke till alla som förlorat sina barn. Större saknad kan inte finnas än saknaden av sitt barn som får en speciell plats i hjärtat.
Och som Jenni skrivit i sin blogg ett barn ersätter aldrig ett annat.....


Ta hand om varandra!

Kramelikram

1 kommentar:

  1. Så rätt du Paula, du kommer skriva en bok en dag.. Jag känner det på mig! :)

    SvaraRadera