söndag 25 april 2010

En Tanke



I morse vaknade jag trött och sådär irriterad som man blir då man blivit väckt några gånger från sin väl behövda sömn. Känslan försvann dock snabbt efter att vi gått upp och satt oss i soffan framför tvn.
För ovanlighetens skull blev det varken, Nalle Puh eller Saltkråkan utan en debatt om cancer bloggar.

Lotta Gray var en av de som medverkade i programmet. Då jag går in på hennes sida länkas det till Anna
Där brister mitt hjärta och tårarna rinner inte, de forsar. Än en gång blir jag påmind om hur skört livet är.
Att Cancern är en av de värsta bovarna i livet, varför finns denna sjukdom??Och flera tankar som slår mig är givetvis varför det finns människor som vill andra människor illa då det enda man bör göra är att ta vara på varandra och den tid man har fått i detta livet.

Även att detta är jobbigt att läsa är det viktigt för mig. Man får ett perspektiv på livet som lätt tas för givet. Jag kanske blir hur trött som helst på kvällen då jag ibland får ligga 1h bredvid lilla Nela som inte somnar. Men egentligen kan jag ju inte bli lyckligare än att få vara hennes mamma, vara hennes trygghet då hon ska somna. Finns det något som kan vara viktigare?

Idag är det vackert vår väder så det blir att vara ute det mesta av dagen, kanske ha premiär på att äta på altanen.

Ta hand om Er och alla Nära & Kära

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar