torsdag 15 juli 2010

Ris & Ros





Detta med semester är behövligt för alla. Jag önskar att jag kunde behålla lugnet jag känner inombords under dessa veckor. Det jag inte gör idag gör jag imorgon. Jag vet att det inte borde vara svårt men det är det.

Annars har man inte möjlighet att göra vissa saker då lill stumpan är runt benen på en konstant. Ok förutom när vi är iväg och handlar eller är på stranden och man får bära iväg en galen 2 åring som gärna går åt motsatt håll......detta tar energi kan jag lova:(( Och alla som har eller har haft en 2 åring vet förmodligen precis vad jag menar. Om man någon gång känner sig som suraste mamman ever så är det vid dessa tillfällen.

Igår när vi var hos Nelas farmor och farfar föll tröttheten över mig pang bom!! Vet ni varför? Där får inte mamma göra för Nela utan farmor ska göra vilket innebär att jag kan läsa en tidning i fred, jag får gå på toa i fred. Det ska ni veta att det är avkoppling :)

Och vad hade detta med mina rosor att göra? Ingenting. Men jag gav stackars sprudlande Nela en liten ris och så fick ni se mina galna rosor:)

Hur mycket jag än klipper dom på våren blir dom galna framåt sommaren. Igår satte jag nya lavendel då de förra lyckats ge upp efter den hårda vintern. Skam den som ger sig sägs det ju. Och rosor och lavendel är ju en oslagbart vacker kombination.

Nu kallar Nela som vill smaska i sig lite "jonisar" vilket är makaroner om ni missat detta:)


Nästa inlägg här kära ni innehåller förhoppningsvis vårt vita fina vardagsrum!! Imorgon ska kaoset i kök och hall försvinna och lugnet ska flyttas in:)

Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar