onsdag 21 juli 2010

Nelas Dag









Idag känns det som att det var bra att jag inte skrev detta inlägg igår då jag var tröttare än på länge efter en hel dag på fina Astrid Lindgrens Värld.

Igår kväll undrade jag om man verkligen är en bra förälder när man tycker det är aningens jobbigt med sådana här utflykter?! Idag när jag sovit ut vet jag att det är klart man är!

Vi hade en toppen dag med bra väder och trots
att Nela inte åt mer än ett ägg, ett halvt korvbröd och en glass under hela dagen var hon otroligt nöjd. Hon trivdes som fisken i vatten bland alla barn och små hus. Mest mamma som var smått nervös i bland annat trappor då de flesta barn var lite äldre och inte alltid såg lilla Nela som så gärna ville göra som de stora men i lite saktare tempo.

Både vagn och sömn var som vanligt överskattat för denna energirika 2 åring så hon somnade inte förrän i bilen kl.18.30 sov resan hem men bestämde att det var dags att vakna då vi kom hem 20.00 och det enda man då ville var att slappa i soffan ja kanske till och med somna i soffan. Men det ska nog inte blir som man tänkt sig när man har barn. Inte en Nela som inte somnar var som helst och inte går att peta på när hon väl somnat i alla fall.

Men hon ett barn som är social, pigg och med endast ett galet utbrott på hela dagen så varför klaga? Det är nog hon som ska klaga på trötta föräldrar :)

Kramelikram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar