måndag 14 juni 2010

Krossat Glas & Knott




Idag började dagen väldigt sakta. Eftersom jag inte minns när jag senast sov 4h i sträck ( nga månader sedan) så vet min kropp inte heller hur den ska hantera när detta inträffar vilket det gjorde inatt. Så efter att ha varit vaken mellan 03-04 så insåg jag att antingen blir det att säga godmorgon 04.00 eller ta lite sov piller. Vet inte vilket som är värst. Jag drömmer helt galet när jag tagit dessa och är väldigt slö på fm, förmodligen för att kroppen inte är van vid att hamna i djup sömn.

Jag fick dessa piller då jag hade galen sömnbrist när lilla Nela var ca 6 månader. Hua tur den perioden i livet är förbi. Jag är oftast mycket skeptisk till mediciner i alla de former men tack o lov att jag tillslut tog den hjälpen. Nu är det inte ofta jag behöver det men det är skönt att kunna få hjälp när det behövs. Att lura kroppen att den behöver sova är ju ganska tokigt, det borde ju vara självklart tycker man. Men snart kommer det nog en sov period i livet igen:)



Har varit ute och hämtat lite energi i trädgården ikväll och planterat min första klematis som jag hoppas ska överleva sommaren och kanske till och med övervintra inne:)
Efter en liten mini storm härom natten gick ett av mina fönster på altanen i kras. Till följd gick fina krukan i bitar och kryddorna blev fulla med glas splitter men skärvorna från krukan blev lite dekorativa bredvid min lavendel på stam som även den fick sig en känga av fönstret och blev lite sne.


Jag fick tyvärr ge upp trädgårdslivet ganska snabbt då knotten höll på att äta upp mig från topp till tå!!! Dessa illbattningar har jag aldrig blivit påhoppad av förut men nu förstår jag vad folk menar:(

Nu blir det godnatt och jag hoppas på God Sömn utan vaken Nela och utan sömn piller.

Kramelikram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar