söndag 6 juni 2010

Det kunde varit värre

Idag fick jag åka till lasarettet och hämta Nelas magmedicin eftersom vi missat att ringa efter mer recept. Innan jag åkte kände jag mig irriterad och smått stressad eftersom jag bara ville vara hemma och måla utemöbler idag. Men när jag satt i bilen halvvägs framme fick jag tillbaka alla jobbiga känslor vi upplevat alla gånger vi behövt åka samma väg fram o tillbaka flera dagar i rad och vissa gånger till och med behövt stanna kvar. Dessa känslor kommer alltid finnas och komma fram vissa stunder. Denna period är den största psykiska påfrestning jag varit med om i hela mitt liv och hoppas verkligen vi inte behöver uppleva det igen. Jag önskar av hela mitt hjärta att det i julas var sista gången Nela fick lavemang. Just nu klarar hon sig med sin dagliga medicin och klyx max en gång i månaden.

Efter att dessa känslor dök upp insåg jag att det var det dummaste och mest egoistiska jag kunde tänka för det kunde lika väl varit så att lilla Nela var med och på väg mot dessa otäcka upplevelser. Så genast blev jag lugnare och tyckte att tillvaron var toppen igen. Så jag hann till och med in till Gina och in skaffade en ny fin bikini till mig.

Stressa är bara onödigt dumt! Önskar jag kunde komma på det oftare....

Kramelikram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar