torsdag 13 maj 2010

Utekväll


Efter att ha irrat runt och känt mig allmänt stressad hela dagen kände jag mig lite uppgiven då vi kom hem och inte varit ute i trädgården mer än på väg in från bilen. Så på med jacka skor, mössa och ut igen. Nu sitter jag här nöjd och lugn i själen. Trädgård är rena rama healing för mig.
Vår altan börjar äntligen ta sig. Trappräcke ska upp och balkarna till altan räcket ska bli kortare och vita. Från början ville jag haft små kryss men jag har dragit ner ambitionerna och blir nöjd även utan.

Hmmm.....ser nu att gräsmattan är allt annat än jämn. Men vad gör det när man har en underbar gammal trädgård?



På trappan har vi planterat jordgubbar i farmors gamla järn krukor så Nela lär sig gå i mitten innan räcket är klart.




De gamla slitna utemöblerna som behöver en och annan skruv för att inte braka ihop har fått sin plats under vårt knotiga gamla äppelträd som jag älskar!! Snart börjar det blomma och om ni kikar in här hos mig de närmsta veckorna lovar jag att ni inte kommer missa denna underbara syn:)


Min galna lavendel som stått i badrummet ska få vänja sig lite smått vid utemiljö från och med idag. Håll tummarna!!


Trevlig torsdags kväll önskar jag er!

Kramelikram

1 kommentar: