fredag 21 maj 2010

Päronkvist





Nu har de börjat blomma. Först ut är päron kvisten, men äpple trädet är oxå på gång. Om ni inte doftat på dessa underbara blommor så gör det!!

Vi har ju aningens många projekt här hemma vilket jag inser aldrig tar slut för jag kommer på nya hela tiden:) Ett av projekten framöver är golvet i vardagsrummet. Detta skulle oljats ett antal gånger för att vara fint. Vem orkar olja golvet en gång om året med liten Nela i krokarna? Nej vi har beslutat att golvet ska målas vitt. Det går ju alltid att slipa och olja den dagen man blir sugen på det:) Och jag vet att efteråt kommer vi säga varför har vi inte gjort detta tidigare?! Eftersom vi inte har ett stort hus känns det lite rymligare varje gång något blir vitt. Vilket jag uppskattar. Kan man få för mycket vitt?! Nej! Och kanske det blir lite om möblering när vi ändå är igång:)

Idag jobbar jag kort dag och hoppas på lite uppehåll i eftermiddag så jag kan fortsätta snickra på mina odlingslådor. Och givetvis inhandla nytt grönt till krukorna i fönstret.

Trevlig fredag önskar jag er!!

Kramelikram

pssst..........idag fick kära Nikon ladda batteriet så lilla canon fick ryka in......men vad jag är bortskämd med fina Nikon:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar