måndag 25 juni 2012

När regnet öser ner





Dagen startade lite bråkigt och fortsatte så. Jag skulle åka och handla frukost bröd snabbt  i morse innan sambo skulle till arbete. Vad händer?! Bilen startar inte på hemvägen. Som tur har vi inte långt från macken och hem så bilen fick stanna och jag fick gå i så snabb takt som kroppen orkade och det är inte snabbt nu vill jag lova hmmm
Men vi fick hjälp av min pappa under dagen så den skulle starta. Så efter några timmar packade jag och Nela badväskan för ett besök i simhallen då vädret känns mer åt höst än sommar för tillfället. Trodde vi, skrutt bilen startade inte! Arg som ett bi ringde jag stackars sambon, satte Nela i vagnen och trotsade små fjantiga regndroppar för till simhallen skulle vi. Men de fjantiga dropparna blev regn storm och regnskyddet vi fått med vagnen var allt annat än ett regn skydd. Där satt satckars Nela i en dyngsur vagn så vi fick vända hemmåt.

Och vad gör man när regnet öser ner? Myser ner oss och läser så många böcker tills mamma nästan somnar och sedan satte vi igång att baka. Rulltårta med jordgubbsmousse toppat med grädde. Man måste ju göra det bästa av situationen eller hur. Och vad annat är bättre än att baka?


Kramelikram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar