fredag 18 maj 2012

Inte tillräckligt tugnt.....


Jag har idag fått avslag på min graviditets penning ansökan. Jag visste innerst inne att de nu för tiden inte tycker att frisör jobbet är tungt så blev jag inte förvånad. Men jag blev ledsen. En del kan tycka att det finns väl inga lätta jobb. Det kan jag absolut hålla med om. Men det finns de som är tyngre än andra. Jag har klarat mitt jobb bra de senaste 10v och har inte haft behov av att vila min kropp. Men nu mår den inte bra. Mina fogar och rygg mår vissa eftermiddagar/kvällar/nätter så ont att tårarna rinner. Och som egen företagare är det inte "bara" att sjukskriva sig. Vem ska då ta hand om mitt företag? Och vågar man lita på att de tycker jag har rätt att vara sjukskriven?

Det som oxå gör mig ledsen är att jag vet hur många som går med ständig värk som inte får rätt beslut hos fk. Jag klarar mig. Jag vet att detta är under 2 månader och jag kan ta ut föräldrar dagar tidigare. Men systemet är inte rättvist. Inte rättvist alls.

Här ser ni 2 av mina övervintrade växter. Min mårbacka mår lika bra som min kropp gjorde för 2v sedan och mitt olivträd som den mår nu. Men olivträdet kämpar på och det gör jag oxå. Man ska ju inte ge sig så lätt eller hur?


Kramelikram







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar