tisdag 14 februari 2012

Ajajaj.....


Man ska ju inte ropa hej. För vad händer då? Vi trodde att lilla Nela var piggare och det var hon verkligen fram till eftermiddagen i söndags. Då sa det pang i hennes ena öra. Ajajaj....hon är tålig men hon somnade tillslut utmattad med ipren i kroppen i mammas famn med värmekudde tryckt mot örat. I 4 timmar utan att ipren gjorde någon verkan på smärtan sov hon ca 30min och vaknade till var ledsen för att tillslut somna om och vakna igen. Vi fick inte mycket kontakt mer än aj det gör ont i örat, vill ha värme i värmekudden. Hon somnade utan ont efter att vi även fick ge panodil.
Då var mamma som absolut inte var pigg själv helt slut.
Så måndag ner till läkaren igen. Dubbelsidig öroninflammation, pencillin kur. Det örat hon haft ont i var rött o irriterat. Det andra klagade hon lite på en natt då det brast. Så nu håller vi tummarna att inflamtionen försvinner och öronen torkar som dom ska. Sist hon hade problem med öronen var sist hon var förkyld för ett år sedan och då var det på håret att hon fick rör. Känns inte som vi vill söva henne igen.

Och idag är det ju alla hjärtans dag. Positiv och hjärtlig ska man känna sig. Jag gör tyvärr inte det. Det blev nämligen en runda till farbror doktorn för mig oxå idag. Hög sänka och bihåls inflammation var det för min del. Jag har kämpat mig igenom graviditets spyorna utan tabletter så när jag nu blev tvungen att ta en pencillin kur känner jag mig väldigt sur och bitter. Men nu vet jag ju att det efter några dagar med medicin ska bli bättre så då ska jag bli positiv igen.....lovar!

Varför har jag fotat min korg med stickor och garn? Jo jag vaknade utan huvudvärk vilket gjorde att jag orkade sticka några varv på Nelas blivande mössa innan kroppen däckade igen.



Hoppas ni har haft en fin alla hjärtans dag!


Kramelikram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar