onsdag 22 december 2010

Premiär!

Första granen som hittat hem till oss. Ja vi har alltid haft en fuskis då jag varit allergisk, och hoppas att det förblir varit allergisk.
Men att skaffa hem en gran var lättare sagt än gjort. Jag inhandlade denna skrangliga lilla rackaren på 20 minuter och jag inser att det finns verkligen fula stackars granar och de var de som fanns kvar i går. Men du ser ju att den är fin åt detta håll.....sa gran försäljaren. Hallå?? Är det någon som går på den då det fattas grenar på en av sidorna? Stackars gran!

Jag hade även panik då jag kom hem och insåg att jag inte handlat en gran som doftar som gran ska dofta. Det som varit den största anledningen till en äkta gran var ju den underbara doften. Jag släpade hem en blågran som sägs lukta katt piss!!?? jo då det har de rätt i men man lär så länge man lever sägs det och jag vände detta snabbt till att jag ändå tycker om vår gran. Den luktade värst då den precis kom in och jag har inhandlat nya hyacinter och tazetter. Den var taggig som granar är och lite illskna ord for fram då ljusen skulle dit men åhhh så vackert det är!!


Kramelikram

pssst....topp stjärnan dyker nog upp på julafton;)

1 kommentar:

  1. Charmig är den i alla fall, eran gran. Ni kommer garanterat att minnas den : )

    En riktigt god jul önskar jag dig.

    Kram / Mari

    SvaraRadera