söndag 7 november 2010

Frostis...




Morgonstund har guld i mun....

Ja morgonen är den bästa tiden på dygnet enligt mig. Jag är mest kreativ och kan fortfarande behålla lugnet i mig. Under dagen stirrar jag oftast till det och jag har femhundra femtio 11 saker igång.

Igår var vi bjudna på 80 tals fest. Kläder, smink, hår och mat var planerat. Vi skulle gå på första barn fria festen tillsammans sedan lilla Nela föddes för snart 3 år sedan. Vad händer? Blir hon sjuk? Blir vi sjuka? Nej stackars farmor blir sjuk och ta med Nela är inget alternativ då vi är inställda på fest utan barn. Så vad gör vi nu när besvikelsen är stor och vi orkar för en gång skull verkligen umgås med vänner.
Det blev en trevlig kväll med goda vänner, glada barn och god mat. Så i de flesta stunder kan man hitta de små guldkornen.

Vi inser än en gång att man får vara beredd på det mesta när man har barn och i besvikelsens stund får man se meningen med det som inträffar och hitta nya vägar. Att det finns värre saker i livet än att missa en fest trots att även detta alternativ hade varit en lyckad kväll.
Vad vore livet utan vår lilla Nela?

Idag blir det fina frostiga ute bilder för inne är det lite mer kaos än vanligt:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar