tisdag 24 april 2012

Marsipantårta med jordgubbsmousse







Jag har förmodligen längtat lika mycket som Nela till hennes födelsedag då jag skulle få baka  hennes marsipan tårta. Förra året var det Hello Kitty som var favoriten så då såg det ut så HÄR.
I år är det prinsessor som står högst på listan så allt med hjärtan, rosa och pärlor är uppskattat. Det är verkligen jättekul att skapa i marsipan och jag blev super nöjd. Eftersom hon älskar marsipan gjorde jag massor av rosor.


Så här gjorde jag tårtan:

Tre plåtar rulltårtor som jag använt som bottnar. Jag skar ut dom i hjärtan form.


Ett lager med vaniljkräm


Ett lager med jordgubbsmousse 


Och översta lagret med grädde

Den rosa marsipanen är med jordgubbs smak och är jättegod!

 Rosorna hittade jag tips på hur jag skulle göra HÄR



Den vackraste dagen som jag alltid kommer minnas var idag för fyra år sedan då du föddes min fina Nela. Tänk att man kan älska någon så här mycket. Du kom en solig dag som en solstråle i vårt liv med sådan livsglädje och full av energi. Du har lärt mig betydelsen GUL som SOLEN......Gul är glädjens färg


3 kommentarer:

  1. fint dukat och supersöt tårta ( i dubbel bemärkelse!) du är så kreativ och duktig Paula! :)

    SvaraRadera
  2. grattis i efterskott till Nela! Vilken fin tårta du gjort, ser supergott ut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack!!
    Era kommentarer värmer mitt hjärta!
    Kram

    SvaraRadera