tisdag 13 mars 2012

Vila i frid


Det finns vissa saker i livet som inte går att förbereda sig på. Man kan veta att det kommer hända men man vet inte när. Och man vet inte hur man reagerar när det händer.

I söndags natt somnade min älskade farfar in. Han har levt ett långt och bra liv, han har funnits och betytt mycket för mig hela mitt liv. Han har en egen plats i mitt hjärta och kommer alltid att ha. Han kommer vara en av dom jag berättar om för mina barn och barnbarn. Att han fick träffa Nela betyder mycket för mig och jag vet att det betydde mycket för honom.

Du är och kommer alltid vara saknad farfar men nu får din kropp som kämpat så länge vila.
Och du är hos min älskade farmor.





2 kommentarer:

  1. Styrkekramar till dig:)
    Saknad och sorg är ingen man kan förbereda sig på. Förstår hur du känner, jag tänker ofta på min morfar som lämnade många avtryck både med sina fantastiska verk och med vackra minnen:)Minns fortfarande hans kramar och ibland tycker jag att jag möter honom när jag kör bil iklädd sin keps.
    Ta hand om er!
    Kram Emma

    SvaraRadera