tisdag 6 mars 2012

Vårsol



Vi har nu fått sova ut bättre än på 4 år då Nela sovit i sin säg 3 nätter av 5. Vi är mycket värda detta! Jag känner mig inte tillknycklad när jag vaknar och jag känner mig framför allt utvilad. Jag vaknar upp av solljuset som strålar in i vårt sovrum vilket bara det gör att man piggnar till.

Igår innan vi somnade hamnade vi på hemnet. Vi älskar vårt hus och vi har lagt ner våra själar här. Men det är tyvärr lite litet för oss. Detta gör att man kikar runt och nu finns ett hus som inte är tokigt alls. Men jag tror tyvärr inte detta är rätt som alltid när vi hoppas vi hittat rätt. Det känns just nu som det bara finns vårt hus eller det hus som jag drömmer om. Och det är galet tokigt då det huset behöver mycket kärlek och omvårdnad. Men det kanske är just det jag söker. Jag söker ett livsprojekt där jag kan lägga ner min själ och där jag vill bo hela livet.

Jag litar på att ödet bestämmer hur det blir. Jag kan bara lägga in en önskan om hur jag vill att det ska bli och jag har gjort det jag kunnat än så länge. Sedan ligger det inte längre i mina händer. Hoppas på det bästa.....

Lite hoppfulla och söta mårbacka sticklingar har kommit upp i att av vardagsrummets fönster.


Ha en fin dag!

Kramelikram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar