tisdag 22 februari 2011

Större korg kanske?


Jag stickar och stickar så snart är Nelas första halsduk klar. Och eftersom jag älskar att påbörja saker så håller jag i gång 3 olika projekt hihi får se hur många som blir färdiga.
I kväll bjuder jag er på en halvsuddig svartvit bild då min favvo kamera står på laddning men trots detta ser ni nog att jag får lov att leta reda på en större korg till alla mina garner och stickor om jag ska fortsätta i denna takten.

Idag har Nela fått sina små öron damsugade. Det var mer än nära att vi blev hemskickade då Nela var bestämd på att de minsann inte skulle få sticka in den långa stickan i hennes öron, läkaren sa att det går inte att hålla fast en 3 åring som inte vill. Hmmm nej det är nog sant men denna mamman har lärt sig av alla läkare besök att min intuition för det mesta är rätt så jag vägrade åka hem utan att dom plockat ut det som inte skulle vara där och talade om lugnt o sansat för lilla Nela att jag minsann inte kunde det här lika bra hemma som läkaren kunde här så muta med nappen och stumpan satt stilla som ett ljus i min famn. Jag vet inte vem som var mest chockad, jag, läkaren, eller sköterskan som förmodligen förberett sig för att behöva hålla fast ett ledset barn. Hon har flera gånger i kväll frågat mamma vad är det som låter?

Vi ska tillbaka om tre månader och kolla om hon har kvar vätskan som fortfarande finns bakom öronen och om det är kvar då så får hon rör. Min fråga?? Om de inte hade fått bort vaxet i dag hade dom inte sett vätskan, hade dom struntat i det då?? Ja så nu gott folk får vi se om vi kanske får sova något bättre i natt för detta måste väl ändå tryckt i hennes öron. Fortsättning på sömngåtan fortsätter...........



2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit via en annan blogg.Har kikat in lite då och då men aldrig lämnat en kommentar. Tycker du visar så fina bilder från ditt hem. Nu läste jag om din lilla dotters öronproblem. Min äldsta dotter(som visserligen inte är i samma ålder som din ,hon är 24 år)hade upprepade öroninflammationer när hon var liten,fick också vätska borttaget,och senare även plaströr inopererade. Efter det hade hon inga besvär, men före det var det som du beskriver det,stora sömnproblem p.g.a öronbesvären. Hoppas det löser sig för er. Det är inte lätt när det blir brist på sömn.
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  2. Oj.. vilken tur att du kunde övertala henne!
    Håller återigen mina tummar..!

    Kram Liza

    SvaraRadera