söndag 20 februari 2011

Skakigt


Jag tar tillbaka varenda ord om att mjölken säkert varit sömn boven i vårt hem:( Är det öronen kommer dom få höra en mamma som får utbrott på läkarvården!! Så jag vet inte vilket som är bäst.

Det finns en sak som just nu i perioder gör mig tokig. Och då menar jag att kroppen o huvudet inte samarbetar. Jag behöver en så enkel sak i livet som sömn. Det är kanske enkelt för vissa men som säkert många vet så används uppvaknande som tortyr metod och för er som får er sömn kan jag inte förklara det på ett bättre sätt.

I går natt var ungefär såhär: Somnade klockan 22.30, blev väckt 23, somnade om och blev väckt igen runt 00 och jag kan lova att efter dessa uppvaknanden är det väldigt svårt att få ner min kropp i djup sömn så det blev några uppvaknande till och då någon gång med vår lilla 3 åring på mig. När man sovit galet i 3 år så blir man glad för det lilla. Jag är lycklig om jag blir väckt första gången efter klockan 02 och knäckt innan 00. Skulle jag som jag skrev för 10 dagar sedan till klockan 04.30 så blir det en lång men pigg dag. Men sedan dess har första väckningen varit runt 00. Så idag går jag på sparlåga igen, lite gympa för nelas skull sedan kommer hon förmodligen ha världens tråkigaste mamma hela dagen.


Hoppas jag inte drog ner eran söndag. Om jag blir piggare o positiv under dagen lovar jag att skriva några rader som piggar upp!


2 kommentarer:

  1. Fy så jobbigt för dig.. sömnen som är så viktig...!
    Hoppas det blir bättre snart!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Idag har jag köpt en ny nattlampa till henne med söta hello kitty! Så nu håller vi tummarna att hon inte blir så rädd då hon vaknar och ser henne:)
    Kram

    SvaraRadera