söndag 15 augusti 2010

Lugn söndag





I morse insåg jag varför jag skulle vilja bo på landet. Fram till runt midnatt susar det bilar och mopeder som jag gärna hade satt spikmatta framför då de av någon anledning måste gasa lite extra runt rondellen. På morgon kvisten då dom äntligen sover och jag går upp runt 06.30 är det ett underbart lugn i hela atmosfären.
Är det så här lugnt jämt på landet är det bara att gratulera er lugna själar som får njuta av tystnaden som jag älskar. Eller vad säger ni som lever lugna lantlivet har jag rätt?

Stumpan och jag har i morse plockat blåbär och "bakat" en glass tårta som innehåller:
  • Vispad Vanilj visp
  • Krossade maränger
  • Blåbär
Just nu står den på frysning i frysen redo att smaska i sig i eftermiddag. Har tidigare gjort den med hallon och den är supergod. Jag hoppas att denna får samma guldstjärnor :)




Ingredienserna fick i allafall gott betyg av Nela

Kramelikram

2 kommentarer:

  1. Låter supergott! Har du ett recpet att lägga ut?

    SvaraRadera
  2. Till 9 personer
    1 1/2 pkt vaniljvisp
    ca 1/2 liter blåbär
    ca 10 maränger

    Lägg bakplåtspapper i en pajform
    Vispa ihop vaniljvisp och häll i formen
    Lägg i blåbär o maräng
    Frys den ca 5h
    Klart!
    Super enkelt och supergott!

    SvaraRadera