måndag 9 januari 2012

Sov du lilla videung....




.......än så är det vinter.

Ja det kan faktiskt vara så att vintern kommer till oss inatt. Vi har inte haft många snöflingor hos oss denna vinter så trots att jag längtar efter våren så tycker jag att vi ska få lite snö och riktig vinter känsla. Snödropparna är ju extra fina när dom kryper fram genom snön. Men även om snön kommer så får de söta små videkissarna flytta in hos oss och ge lite vår värme.

Min farfar har idag varit piggare vilket känns skönt. Jag ska oavsett om han får komma hem igen eller inte ringa ett viktigt samtal till de som är ansvariga där han bor. De som jobbar för att hjälpa äldre anser jag är de som ska se bäst vad de behöver. Det har gått alldeles fel och min farfar fick lida. De som inte kan ta hand om sig själva behöver hjälp med många saker som för andra är självklara.


Ta hand om er själva, nära o kära

Kramelikram




2 kommentarer:

  1. Hej !

    Så kul att du kikade in hos mig så att jag kunde hitta till din fina blogg.
    Nu ska jag kika vidare men så länge önskar jag dig en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, du är stark.. Kram

    SvaraRadera