lördag 7 januari 2012

Nytt år....


.......nya möjligheter sägs det ju. Detta året blir om allt går som det ska ett fint år att minnas. Men som alla andra år vet vi att tråkigheter även möter oss.

En av tråkigheterna finns nära mig just nu. Många tankar går till min farfar som tyvärr lider och vissa stunder undrar jag vad som är bäst, varför ska han behöva lida? Jag önskar att jag kunde vara och hjälpa honom oftare men det är svårt. Jag har tyvärr inte kunnat hjälpa honom så mycket som jag velat. Men det är svårt att hjälpa när man känner att för honom är det jobbigt att behöva be sitt barnbarn om hjälp. Förmodligen känner han att det ska vara tvärtom. Så man måste lämna detta till andra och då är det enda man kan göra hoppas att dom ser honom och hans behov. Tyvärr fungerar inte alla människor så och jag blir tvungen att bli ledsen och arg. Vissa saker borde finnas naturligt hos fler människor.

Att tänka hur vill jag själv bli behandlad? Hur kan det vara så svårt?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar