fredag 29 juli 2011

Tankens kraft





Jag har i 3 dagar känt mig arg, trött, osocial och orkeslös. Varför? Semester, för kort semester inte vet jag men detta tänker jag ändra på idag. Det går inte att undvika de olustiga känslor och de tårar som bränner bakom ögonlocken då jag läser tidningarna om alla de som drabbats i Norge. Jag får ont i hjärtat av att höra att det finns de som sympatiserar med denna ondskefulla man.

Jag ser på mitt lilla barn och tänker låt henne aldrig få uppleva detta och låt mig aldrig få uppleva det som många föräldrar nu upplever. Saknaden av sitt barn, oron över att inte veta vart det käraste man har finns. Så många som saknas.

Så ta till vara på dagen och det som gör din dag värdefull. Jag började morgonen med att plocka in luktärter som jag inser att jag kommer odla i många hörn till nästa år. Dom doftar helt underbart. Kramat lilla Nela lite extra. Nu ska jag krama och försöka väcka familjens morgontrötte nummer ett.




2 kommentarer:

  1. Visst är det hemskt & ofattbart! Man känner sig inte riktigt säker någonstans längre & det är ju helt sjukt!

    Är det bilder från ert badrum du visar?
    Underbart vackert i alla fall:)

    Önskar dig en mysig helg!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är vårt nyrenoverade lilla badrum:)
    Trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera