tisdag 31 maj 2011

Äntligen!




Jag har fått dåligt samvete många gånger under lilla Nelas 3 år här i livet då jag klagat på sömnlösa nätter. Jag är evigt tacksam över att att vi har vår lilla guldklimp hos oss varje dag. Men under dessa 3 år har jag endast sovit hela nätter med sömntabletter några få räknade gånger och ni som tagit detta vet att man lätt känner baksmälla dagen efter. Att inte få sova tär på alla. Och den värsta kommentar jag som mamma med max 3 timmar sömn i sträck får höra är att -det är tufft med sömnlösa nätter under småbarns åren!! Eller kanske att de har ju sina perioder! Ok då har vi haft en sömnlös period på 3 år....hmmm jag tror inte det är de dom menar. Men snälla, ärligt de som säger detta har oftast barn som sover mer än dom är vakna om nätterna.

Det finns de barn som är morgonpigga och det är säkert jättejobbigt. Men varje gång jag hört någon som säger att dom har morgonpigga barn som vill gå upp kl. 05 har jag önskat av hela mitt hjärta att det skulle vara så med Nela. För oftast sover dessa barn hela natten fram till dess. Det är lyx för mig.

Nu har jag fått sova i sådär 3 veckor. Absolut inte hela nätter varje natt men av veckans 7dagar är det flest sovande nätter. Hon somnar omkring 21.30 så filmkvällar för päronen är just nu uteslutet men det gör inget, bara hon sover!
I morse vaknade jag utvilad 05 efter att somnat kl 22.30 så medan min sömntuta sov sött så gick jag upp och välkomnade denna dagen.

Så styrkekram till alla trötta mammor o pappor där ute. Jag hoppas snart era barn oxå upptäcker att det är skönt att sova på nätterna!!



Vad är det för skrot hon visar idag kanske någon undrar hihi......Jag älskar rost och sånt som andra kanske kallar för skrot. Lyckan i lördags förutom att det var min födelsedag var att min favorit loppis var öppen. Och jag hittade dessa symaskins benen och lådan.......

Kramelikram





2 kommentarer:

  1. Förstår dig precis!
    Vår lilla Lova som nu är 6 år, sov ovanligt dåligt när hon var liten. När hon var runt ett sov hon ca en kvart i taget om nätterna, man han knappt somna om innan hon skrek igen. Läkarna pratade om nattskräck, men då höll man inte på HELA nätterna som hon & inte i så många år.. Vi fick aldrig veta vad det berodde på & än idag vaknar hon ibland & skriker eller går i sömnen & har inte den blekaste aningen om det morgonen efter.

    Hoppas ni får sova snart..när man väl får det är det uunderbart!;)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Så fint på din bänk!

    Uff låter riktigt jobbigt...
    Känner igen det där med andras reaktioner, men dom vet ju inte hur man har det!
    Hoppas verkligen ni får ordning på sömnen!

    Kram Liza

    SvaraRadera