torsdag 7 april 2011

Först sorg......

Först vill jag skriva ett inlägg och tacka för alla gulliga hälsningar. Det är i såna här situationer man behöver en extra kram, någon som lyssnar och vetskapen av att någon tänker på en är guld värd.

Gårdagen var mycket tung och innehöll många tårar. Har även idag fällt tårar och önskat att gårdagen var en otäck dröm men med tiden kommer vi alla inse att så är inte fallet. Vi kommer aldrig mer få höra hennes medryckande skratt eller se hur hon njuter av solens strålar och det är varje gång jag påminner mig om detta som tårarna kommer.

Det konstiga i dessa lägen är att livet utanför den sorgsna bubblan man lever i fortsätter som vanligt. Jag önskade igår innan jag gick till min salong att jag hade haft ett jobb där jag slapp prata med en enda människa och hår kändes så oviktigt men efter en stund på jobbet så insåg jag att jag är så tacksam över att jag får träffa så många varma människor. Och för det mesta gör jag alla glada och då kan man ju inte annat än att hitta lite glädje i all sorg......


1 kommentar:

  1. Fy så tråkigt att behöva mista någon, det är lika hemskt varje gång!
    Jag tror det är viktigt att man försöker hålla igång o låta tankarna vara på annat håll en liten stund mitt i all sorg!

    Kramar Liza

    SvaraRadera