lördag 5 november 2011

Lack fräs!


Tänker skriva ordet många gånger så att fler upptäcker denna fantastiska maskin! Lack fräs!!

När katten är borta dansar råttorna på bordet eller hur?! Så när sambon drog iväg till köpenhamn över helgen drog jag till butiken där man hyr maskiner. Mannen på 50 hade aldrig provat denna så han lärde sig även han något då han skulle visa mig hur den fuknar:) Ni som gjort en trapprenovering vet vad jag patar om när jag säger värmepistol, skrapa hyvel......trasiga sandpapper......som bortblåst! Nu finns inte ett hinder för mig att göra en tredje trapp i mitt liv....hihi

Tror kanske till o med sambon kommer bli lite besviken då han inte får prova detta underverk:) Men mest glad då han lätt som en plätt kan fortsätta med slipmaskinen!!

Inatt vaknade lilla stumpan med ont i örat o feber så det blir krypa ner i soffan för Nela och slipa för mamma. Men då det går i en rykande fart blir det inte som jag trott att behöva barnvakt och slipa sig halvt död! Det blir lite soffa för masen oxå:)

Trevlig helg!



3 kommentarer:

  1. Det var ju en himla bra apparat :)Då blir det inte lika mycket slit.
    Lycka till med trappan, kul att se sen hur slutresultatet blir ;)
    Ha en skön lördag!
    Kram
    Sara

    SvaraRadera
  2. Vad jobbar å sliter, men så fint det kommer bli:)
    Kram på dig!
    /Emma

    SvaraRadera
  3. Vilken toppengrej! Tur det finns maskiner av alla dess slag :) Och tur du är en händig och framåt kvinna som vågar dig på att använda dem, alla gör ju liksom inte det. Själv gillar jag också maskiner och använder dem gärna om de skyndar på resultatet :-) Synd bara på mannen som inte hann prova på den...hihi! Men nu när du upptäckt lackfräsen kommer det säkerkligen fler trapprenoveringar framöver! Ska bli spännande att se slutresultatet sen.

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera