måndag 24 oktober 2011

Lugn start




Denna veckan startar jag upp lugnt. Medan sambon gick till jobbet och Nela sussade gott tog jag fram min nya vän.......yoga mattan. Ungefär en kvart yogade jag lugnt själv andra kvarten var min lilla solstråle med och yogade på andra halvan av mattan. Titta mamma jag kan! Och jag kan inte annat än att hålla med.

Helgen har varit lugn men gårdagen var en sån där dag då jag trillade ner på botten och kände mig otillräcklig och trodde för ett tag att jag inte gjort rätt med varken det ena eller det andra. Men den dippen är nog ibland välbehövlig för mig. När jag klättrat upp har jag rannsakat mina känslor och mig själv och då känner jag mig plötsligt starkare. Många gånger undrar jag om jag är den enda som tänker som jag gör. Jag vet att det finns fler. En av dom är min andra hälft som är trygg och stabil och undrar varför jag ens får för mig att tvivla. Jag tänker som jag gör och huvudsaken är väl att jag tycker det är rätt....eller hur?

En trevlig vecka önskar jag er!



Psssst........idag är det 2 månader till julafton!! Hmmm innebär att om sådär 2-3 veckor är det jag som smyger fram med bla Peter Jöbacks julskiva. Ska nog snart traska i väg och inskaffa mossa, lingonris och lite annat som kan behövas i mitt pysslande....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar