torsdag 29 december 2011

En kraftansträngning


Jag älskar att fota och skriva inlägg här på bloggen men som ni säkert märkt är jag för tillfället lite frånvarande. Min energi är inte på topp men jag lovar att jag snart är tillbaka med dunder och brak. Det pysslas inte mycket hemma, det är en kraftansträngning att ta sig ner till tvättstugan men ikväll kan jag bara inte låta bli att slå mig ner vid datorn. Soffan får vänta!

Jag har äran att få möta massor med människor i mitt jobb. Det finns stunder då även jag önskar att jag satt bakom data skärmen eller svabbade runt med en städmopp om dagarna. Men för det mesta älskar jag mitt jobb och tycker det är så spännande att prata med och lyssna på olika människor.

Vid jul tänker många att saker är inte viktiga. Saker är inte viktigare än människor men för mig är julklappar viktiga. Däremot är det inte hur mycket vi får och ger. Men då man ger bort något har man oxå skänkt en extra tanke på personen man ger till. Man klurar och funderar på vad skulle göra denna människa glad? Klart att det är roligt att göra andra människor glada. Eller hur?!

Nu till det som fick mig att sätta mig här ikväll. En av mina kunder kom idag in till mig utan en bokad tid och gav mig finaste paketet. Hon har då hon tidigare varit hos mig haft finaste gröna väskan som jag tror jag kommenterat hur fin den är varje gång! Och i detta paket låg idag hennes gröna alldeles super fina väska till mig. Jag hittade denna, kände att jag tröttnat på den och då kom jag och tänka på dig!! Såå gulligt!! Jag blev så glad. Tusen tack igen!

Så ska jag även tacka min kusin vitamin som även hon tittade in på jobbet idag med välbehövliga upp piggare. Tusen tack fina du!

Och när jag ändå är igång och tacka ska jag såklart tacka för alla fina julkort och julklappar vi fått i år!


.....och sist men inte minst tack till dig som kikar in här hos mig!!


Kramelikram



1 kommentar: